Uszy neandertalczyków pozwalały im odbierać mowę współczesnego człowieka
3 marca 2021, 04:57Neandertalczycy byli zdolni do rozumienia mowy, wynika z badań przeprowadzonych przez multidyscyplinarny zespół naukowy, w skład którego wchodził m.in. profesor antropologii Rolf Quam z Binghamton University. To jedne z najważniejszych badań w moim życiu. Ich wyniki jasno pokazują, że neandertalczycy mieli wszystko, co potrzebne, by rozumieć ludzką mowę.
W stronę społeczności
8 kwietnia 2009, 10:33Yahoo!, kierowane od niedawna przez Carol Bartz, wdraża nową strategię, która ma pozwolić serwisowi na zachowanie niezależności, naprawienie swojej sytuacji finansowej i wzmocnienie pozycji w Sieci. Portal zmierza ku lepszej integracji swoich poszczególnych części, które dotychczas działają jak "wirtualne wyspy".
Szkodliwe trole patentowe
12 czerwca 2014, 10:55Trole patentowe najbardziej szkodzą niewielkim, nowo powstałym firmom. Profesor Catherine Tucker z MIT-u opublikowała wyniki swoich badań, z których wynika, że w ciągu ostatnich 5 lat na prace badawczo-rozwojowe mogło trafić średnio o 21,772 miliarda dolarów więcej niż w rzeczywistości. Pieniądze te przeznaczono jednak na procesowanie się i wypłatę odszkodowań dla troli patentowych.
Agencja Reutera w wirtualnym świecie
18 października 2006, 12:27Agencja Reutera otworzy swoje nowe biuro. Będzie ono o tyle niezwykłe, że znajdzie się w... wirtualnym świecie. Odwiedzać je będą mogli miłośnicy gry Second Life.
Ziemski sześcionóg poleci na Księżyc
12 kwietnia 2010, 10:38Po sukcesie marsjańskich łazików, NASA zamierza wysłać robota również na Księżyc, gdzie będzie współpracował z astronautami. Za udoskonalenie sześcionożnego pojazdu zabrał się Marty Vona - współautor sukcesu łazików Spirit i Opportunity.
NASA będzie trenowała astronautów w wirtualnej rzeczywistości
27 marca 2017, 11:34Zanim trafią na Międzynarodową Stację Kosmiczną astronauci przechodzą intensywny trening. Dotychczas głównymi sposobami szkolenia są treningi podwodne i loty w samolocie, gdzie uzyskuje się chwilowe zmniejszenie oddziaływania grawitacji. Jednak dzięki rozwojowi techniki już wkrótce dostępne stanie się trzecia metoda szkolenia – treningi w wirtualnej rzeczywistości.
Gry rekrutują szpiegów
19 października 2007, 09:52Brytyjska Government Communication Headquarters (GCHQ), czyli służba zajmująca się wywiadem elektronicznym, będzie pierwszą na świecie służbą specjalną, która wykorzysta światy wirtualne do rekrutacji pracowników. Billboardy zachęcające od pracy w GCHQ znajdą się w takich grach, jak na przykład Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent.
Serwis VPN krytykowany za wydanie logów FBI
27 września 2011, 12:30Brytyjski serwis oferujący wirtualne sieci prywatne (VPN) HideMyAss.com został ostro skrytykowany przez obrońców praw człowieka i prywatności po tym, jak udostępnił FBI dane jednego ze swoich klientów
Polscy fizycy zbadali plazmę kwarkowo-gluonową i wyjaśnili różnice między teorią a obserwacjami
1 maja 2021, 09:08Gdy rozpędzone niemal do prędkości światła jony ołowiu lub złota wpadną na siebie w czeluściach akceleratorów, na ułamki sekund tworzy się plazma kwarkowo-gluonowa. Zdaniem naukowców z Instytutu Fizyki Jądrowej PAN w Krakowie, dane eksperymentalne wskazują, że na arenie wydarzeń są tu obecni jeszcze inni, dotychczas niedoceniani aktorzy: fotony. Ich zderzenia prowadzą do emisji pozornie nadmiarowych cząstek, których obecności nie potrafiono wyjaśnić.
Wirtualny XP w Windows 7
27 kwietnia 2009, 09:23Microsoft po raz pierwszy wykorzystał techniki wirtualizacyjne do zapewnienia kompatybilności wstecznej swojego oprogramowania. Koncern przygotował dodatek do Windows 7, który pozwoli na uruchamianie w tym systemie aplikacji napisanych dla Windows XP.
« poprzednia strona następna strona » … 4 5 6 7 8 9 10 11